viernes, 6 de marzo de 2009

Viure 100 ANYS

5-3.09
Jo a la meva cunsulta he conegut a tres dones , que han arrivat a CENTANARIES.
Les tres molt diferents.
_ La primera la Sra. M. : Era una dona encantadora , jo la vaig coneixa amb 80 anys ; pero ningu li posava mes de 70 .
Havia sigut segons hem deia el seu marit una dona guapisima .
Era argentina i molt jove es va casar amb un nortamerica millonari. Ella m´explicava com eren els viatges d´America a Barcelona , rieu-se dels creuers d´ara , allo si que era luxe i diversio.
Despres va enviuda i per no quedar-se mai sola es va casar amb un Consol Chile , era molt mes jove que ella . Quant venien a la consulta totom els mirava, els dos elegantisims. Pero el segon tambe se li va morir.
La recordo venin , ja de viuda a visitar-se sempre impacable, vestida amb vestits de gasa negre i amb torbans al cap , pintadeta, pero us dire que no feia el ridicul. Semblava una princesa sortida del cine mut.
Sempre tenia una frase amable per dir-me,
Va morir plena de vida i alegria , amb 100 ANYS.
_ La segona la SRA. C. Jo la vaig coneixa amb 90 anys. Era una dona triste; pero molt triste.
M´explicava que amb 20 anys, els rojos per la guerra van matar-li : el pare , dos germans i el marit. Ells eren molt de Missa.
Tenia una filla ,ja de setenta i pico , plena d´artrosis i una mica amargada per la mare, que no la deixava respira ni de nit , ni de dia.
Va morir amb una Residencia als 100 ANYS.
_ I La tercera es diu SRA. F. . are fa poc va fer els 100 ANYS.
Quant jo la vaig coneixar era alegre com unes castanyoles, sempre de viatge.Aprofitava tots els viatges de l´Inserso.Al´estiu anava amb una amiga a Lloret i no es perdia un ball.
Als 80 ANYS , la van elegir la MISS de l´Esplai dels Juvilats.
Tenia una palica que quant venia a la consulta , a la sala d´espera tots els homes la festejaven.
Era com una avia BARBIE, pero molt bufona.
Are tot ha canviat , va amb cadire de rodes , acompanyada de una noia de Bolivia,la bellesa fisica , ja qui sap a on pare.
Pero aixo no tindria cap importancia.
El mes trist d´ella es el seu FILL.
Tambe molt gran , te Alzeimer, i esta en una Residencia.
Mentres ella viu al seu pis.
No pare de plorar.
I el cor s´hem trenca , cada vegada que m´explica tota la seva pena.
_ Vet aqui quines vides tan diferents.
Val la pena viure 100 ANYS ? . I quina dona us agradaria de les TRES ser ?

Montse Boada

No hay comentarios: