miércoles, 4 de marzo de 2009

L´INSPECTOR

4-3-09
El diumenge aprofitan que el meu home estava de viatge , vem desidir anar amb dues amigues al teatre : l´Elvira i la Dolors . Teniem molt clar dues coses ; que voliem pasar una bona estona i que l´obra elegida seria L´Inspector.
Fa uns dies amb una entrevista al Sergi Berbel, el director, li vaig sentir dir que havien deixat l´obra ambientada al 1800 , tal com va se escrita , pero que a la vegada era molt actual i podia pasar ara a quensavol ajuntament.
Nicolai Gogol la va escriure al 1836 , era segons Puixkin, un fet real, i tan real devia ser que Gogol es va haver d´exilia a la estrena de aquesta funcio,
Representa una colla de funcionaris provincians , liderats per el seu alcalde un ignorant de set soles, que reben un inspector de San Petersburg, i comencen a tremolar, per la falta de pudor que tots tenen , per pasar els diners de l´estat de una butxaca a l´altre.
Crec que aixo a pasat a tots els temps.
Recordo quant jo era petita i anavem l´estiu a un precios poble de l´Anoia , i que els meus pares ja comentaven com l´alcalde , s´habia fet una torre amb les comisions de l´Ajuntament.
Veritat o no , SI NO ES VERO ES BEN TROBATO.
El Lluis Soler en el paper de l´Alcalde esta soberbi aixins com la dona i la filla la Gemma Brio i l´Anna Guell, en fi tots els artistes estan fantastics,
L´obra es molt divertida i ocurrent.
Us la recomano .
A la fi de la funcio van demanar un record per el PEPE RUBIANES , i tot el teatre a la una vem esclatar amb un aplaudiment , jo crec que sentit en el nostre cor , com l´ultim adeu.
Montse Boada

No hay comentarios: