jueves, 12 de marzo de 2009

EL SILENCI

12-3-09
Dilluns passar, com amigues del programa de Catalunya Radio " L´Ofici de Viure" , vem anar gracies a la Teresa Campa, la Teresa i jo a la presentacio del llivre de Gaspa Hernandez EL SILENCI.
Jo ja fa dies que l´he llegit , encare que tinc ganes , per vacances de tornar-ho a fer amb mes calma.
Li van donar el premi JOSEP PLA 2009, i no m´extranya , dons esta molt ben escrit ,el tema es molt original i la delicadessa en que toca el tema de les medicines alternatives es fantastic.
La presentacio va ser molt intima i emotiva , al menys per mi.
Primer en Gaspa va fer un resum del perque havia escrit el llivre i mes o menys de que anava .
Pero el millor va ser al final , va llegir un bon troç de les primeres pagines .
Amb la seva veu " unica" , va començar a pasar frases i lineas. Totom estava callat, com si de una aula magna es tractes.
I la veritat que crec que a totom se li va fer curt.
Jo de petita , el meu pare , a la nit ens llegia , troços de les PAGINES VISCUDES, de Folch i Torres, i creiau-me que no volia dormir perque sempre en volia mes.
Despres a les monges , a la clase de labor, Sor Amelia , feia sortir una nena que llegia , mentres les altres cosiem . I l´imaginacio volava, aixo no t´ho podien privar, al anar avançan la lectura.
Are de gran , m´encanta , a vegades de viatge , o avans de dormir , que el meu marit hem llegeixi un trocet del llivre que esta llegin .
I no hem canço mai d´escoltar-lo.
Be , amics , us recomano el llivre , i tambe , si no el coneixeu el programa L´OFICI DE VIURE,
de dilluns a divendres de 8 a 9 del vespre.
Veureu la vida desde un altre angle.
Montse Boada

No hay comentarios: